كاشت هلو

اموزش كاشت درخت و انواع گياهان

كاشت هلو

۸۳۸ بازديد

روش كاشت هسته هلو (Peach)

در فصل زمستان هسته‌ي هلو را در روزنامه بپيچيد تا خشك شود. سپس بعد از گذر از آخرين يخ بندان، آن را در جايي آفتابي بكاريد. بعد از كاشت، از خشك شدن كامل هسته ها اجتناب كنيد ...

 

 

براي پرورش درخت هلو، مي توانيد  بذر يا هسته اش را بكاريد. اگرچه هلوهايي كه از طريق كاشت هسته حاصل مي شوند، به احتمال زياد چندان شباهتي به هلوي اصلي نخواهندداشت.دليل آن هم اين است كه بسياري از درختان ميوه، داراي پايه هاي پيوندي متفاوت با خصوصيات خود هستند و هسته كاشته شده، درنهايت گرايش به درخت اصلي پيدامي كند. بنابراين ناچاريد كه هسته هاي گوناگون هلو را امتحان كنيد و البته همه ي آن ها جوانه نمي زنند. با اين حال با چند بار آزمايش و كمي هم چاشني شانس، موفق به پرورش درخت هلو از طريق كاشت هسته آن خواهيدشد.

  1.  

دستورالعمل

منطقه را خوب وارسي كنيد تا مطمئن شويد كه براي كاشت بذرهاي هلو مناسب است. براي كاشت هلو، منطقه‌ي آب و هوايي مناسب يك اصل است اگر هلو و هسته‌اش بومي منطقه‌ي كاشت باشد، شانس سازگاري‌اش با منطقه افزايش مي‌يابد.

  1.  

هسته‌ها را يكجا جمع كنيد. نمونه‌هايي از هلوي درخت دوستان و آشنايان يا فروشگاه‌هاي محلي تهيه كنيد. اگر در اين بين، يك هلوي خوشمزه‌ي خاص پيدا كرديد، هسته‌اش را براي كاشت نگه‌داريد. هسته‌ها را در يك پاكت نايلوني گذاشته و آن را در يخچال قرار دهيد.

  1.  

هسته‌ها را در پاييز، در زميني عاري از چمن و علف‌هاي هرز، بكاريد. آن‌ها را رديفي و در چاله‌هايي به عمق 10سانتي متر  قرار دهيد. رديف كاشت را علامت‌گذاري كنيد. به محل كود گياهي بيفزاييد. در بهار منتظر جوانه زدن بذرها باشيد و البته اگر زمين خشك شد، آبياري را فراموش نكنيد.

  1.  

نكته ها و هشدارها

اگر پوسته‌ي هلو را قبل از كاشت بشكنيد شانس جوانه زني آن را افزايش داده‌ايد. اما خيلي مواظب باشيد كه در حين شكستن به بذر آن آسيبي وارد نشود؛ اگر بذر آسيبي ببيند، جوانه نمي زند. آچار شلاقي وسيله‌ي مناسبي براي شكستن پوسته‌ي هسته، بدون آسيب به بذر است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.