روش كاشت نعناع

اموزش كاشت درخت و انواع گياهان

روش كاشت نعناع

۱,۱۳۰ بازديد

روش كاشت نعناع (Mint)

يادگيري روش كاشت گياه نعناع، به سادگي يادگيري روش آماده سازي خاك، مكان و زمان مناسب براي كاشت، و شرايط خاص مورد نياز گياه نعناع است. بعد از كاشت گياه نعناع، شما به سرعت قادر خواهيد بود كه برگ‌هاي آن را براي مصارف خوراكي و پزشكي استفاده كنيد.

 

 

دستور العمل ها

آماده سازي براي كاشت گياه نعناع

گياه نعناع را از يك گلخانه و يا بازار گل محلي تهيه كنيد. بهتر است نعناع را به صورت گياه‌هاي آماده براي كاشت _ و نه بذر _ تهيه كنيد. ببينيد كه چه نوعي از نعناع را مي‌خواهيد رشد دهيد. نعناع تند و نعناع بياباني دو گونه محبوب نعناع هستند.

  1.  

تصميم بگيريد كه آيا مي‌خواهيد نعناع را در گلدان و يا در باغچه بكاريد.  كاشت نعناع هم در گلدان و هم در باغچه به صورت موفقيت‌آميزي انجام مي‌شود. با اين حال، چه شما نعناع را در باغچه و چه در گلدان بكاريد، شرايط كاشت آن يكسان خواهد بود.

  1.  

بهترين منطقه را انتخاب كنيد. اكثر گياهان به مناطق آفتاب‌گير نياز دارند، ولي نعناع هم در سايه و هم در آفتاب خوب رشد مي‌كند. مي‌توانيد نعناع را در مرز باغچه خود و در ميان گل‌ها و گياهان ديگر، و يا به صورت مجزا در بخشي از باغ خود، و يا در گلدان بكاريد.

  1.  

خاك را آماده سازيد. به دليل اينكه شرايط كاشت نعناع همانند سبزيجات ديگر است، براي رسيدن به موفقيت، خاك را با آهك و كود آماده كنيد. البته مي‌توانيد از مخلوط‌هاي آماده‌اي كه براي كاشت سبزيجات توليد مي‌شود نيز استفاده كرده و زحمت خود را كاهش دهيد.

  1.  

كاشت گياه نعناع

يك گودال حفر كنيد. گودالي كه حفر مي‌كنيد، چه در گلدان و چه در زمين، بايد عرضي معادل دو برابر عرض گياه نعناع داشته باشد.

  1.  

گياه را در گودال قرار داده و آن را با خاك مرطوب پر كنيد. خاك را كمي با پايين فشار دهيد تا حباب‌هاي هواي موجود در آن از بين برود. خاك را كمي در اطراف گياه بالا بياوريد تا ساقه را ثابت نگه داشته و در آبياري به گياه كمك كند.

  1.  

خوب به آن آب دهيد. نعناع در خاك‌هايي كه به طور دائم مرطوب است به خوبي رشد مي‌كنند. بين آبياري‌ها به خاك اجازه خشك شدن ندهيد.

  1.  

نكته‌ها و هشدارها

نعناع به سرعت با ايجاد ريشه‌هاي زيرزميني رشد كرده و گياه جديد ايجاد مي‌كنند. گياه‌هاي جديد ممكن است بيش از 1 متر از گياه اوليه فاصله داشته باشند. مي‌توانيد اين ريشه‌هاي زيرزميني را به همراه گياه جديد ايجاد شده، از خاك جدا كرده و در جاي مورد نظر خود بكاريد.

  1.  

برگ و گل‌هاي گياه نعناع قابل استفاده بوده و مي‌توان آن‌ها را هم به صورت تازه و هم خشك مصرف كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.